woensdag 15 mei 2013

Dobberend Bos wordt werkelijkheid


Wat is het leuk om een project, waarbij je in het allerprilste beginstadium betrokken was, een tijd later ook echt werkelijkheid te zien worden. Het gaat om het Dobberend Bos, een idee van kunstenaar Jorge Bakker. Een initiatief van Brotherhood Art Foundation, een project van kunstproducent Mothership.

Ongeveer een jaar terug was ik betrokken bij het schrijven van de eerste projectplannen voor het Dobberend Bos, op verzoek van Jeroen Everaert van kunstproducent Mothership/Brotherhood. In het voorjaar van 2012 schreef ik mee aan het plan, dat de basis zou voor de selectie tot één van de daadwerkelijk uit te voeren in de drijvende initaitieven in de Rotterdamse Rijnhaven. Niet geheel toevallig de ligplaats van een ander drijvend icoon, waarbij ik met TWC betrokken was: het Drijvend Paviljoen.
En op 16 mei wordt de eerste boom en boei van het Dobberend Bos getoond, in de Dokhaven van RDM Campus in Rotterdam/Acqua Dock! De eerste stap, op weg naar een heus Dobberend Bos, en dat kan echt alleen maar in Rotterdam!

Doordat ik het zelf te druk kreeg met andere projecten, heb ik mijn betrokkenheid destijds voortijdig moeten stopzetten, maar ben het Dobberend Bos natuurlijk wel blijven volgen. En wat is het dan leuk om de dingen, zelfs al speel je er zelf geen actieve rol meer in, allemaal samen te zien komen. Natuurlijk ben je dan zelf ook weer een beetje trots.

Voor wie nieuwsgierig is, neem een kijkje op de website, en kijk voor jezelf wat een ontzettend leuk project het Dobberend Bos is!