Witty Fondsenwerving

''Christy's werkwijze kenmerkt zich door een ondernemende aanpak en kennis van zaken. Zij stelt de juiste vragen en maakte mij bewust van de denk- en werkwijze van fondsen. Zij is nuchter, praktisch en sterk maatschappelijk betrokken. Voor onze stichting is de expertise van Christy bewezen en vragen we haar regelmatig om nieuwe aanvragen te begeleiden als adviseur fondsenwerving.'' 

Fondsenwerving: Workshops & Coaching
Om een mooi project te realiseren heb je soms (veel) geld nodig. Dan is het goed om de nodige kennis te hebben van fondsenwerving. Overheden, fondsen en bedrijven bepalen op basis van eigen criteria en overwegingen aan welk project ze geld willen doneren. En zo ja, hoeveel. In de vorm van subsidies, donaties en sponsoring.

Maatschappelijke en culturele organisaties kunnen ook zelf geld genereren voor hun project. Dat kan door middel van zogeheten zelf-financiering: het ontwikkelen van strategiën, middelen en producten die geld kunnen opleveren voor de organisatie of het project. Daarnaast is er ook nog financiering mogelijk door middel van crowdfunding.

In de loop ter tijd heb ik als fondsenwerver een flinke hoeveelheid kennis en ervaring verzameld. En die draag ik weer graag over op anderen. Dat kan door één of meerdere van mijn workshops bij te wonen. Of door mij in persoon te betrekken bij jouw project of organisatie, als coach/adviseur.

Dat doe ik wel op míjn manier. Praktisch en interactief. Met veel ruimte voor vragen en eigen inbreng. Laagdrempelig, leerzaam en leuk. FUNdraising, dus!

''Met dank aan het heldere en vooral erg concrete advies van Christy, heb ik stapsgewijs een degelijke sponsor-strategie kunnen uitbouwen. Je merkt dat Christy niet alleen weet waar ze het over heeft, maar dit ook op een prettige manier uit kan leggen: een absolute meerwaarde.''

Voor wie?
  • Beginnende fondsenwervers (zelfstandig of werkzaam bij goede doelen, culturele en/of maatschappelijke organisaties)
  • Particulieren betrokken bij stichtingen en verenigingen (sportclubs, etc)
  • Creatief ondernemers (kunstenaars, schrijvers, ontwerpers, etc)
  • Maatschappelijke organisaties
  • Culturele stichtingen en verenigingen
  • Eigenlijk iedereen die geld nodig heeft voor de realisatie van een project, maar die er tegenop ziet om dat geld te vragen.

Workshop aanbod:
 
Workshop Introductie Fondsenwerving
HELP, ik zoek geld voor mijn project! Maar hoe pak ik dat aan? Waar begin ik? Waar moet ik rekening mee houden? Wat ís fondsenwerving eigenlijk? Wat zijn nuttige en vooral kansrijke wervingsmethoden? En hoe zorg dat ze ook werken voor mijn project of organisatie?

Dit alles en meer komt aan bod in deze waardevolle, want praktische en leerzame kennismaking met het fenomeen fondsenwerving. Boordevol nuttige informatie plus tips, trucs en tools. Zodat jij daarna actief aan de slag kan met het werven van fondsen voor jouw eigen project of organisatie!

Workshop Geld aanvragen bij vermogensfondsen
Vermogensfondsen financieren projecten die passen bij hun doelstelling. Welke fondsen passen bij mijn project? Wanneer maakt een project kans op een donatie? Hoe schrijf je nou een kansrijk projectplan? Hoe maak je een begroting en een dekkingsplan? Wanneer start je met het werven van fondsen? Welk bedrag kun je waar aanvragen? Hoe gaat zo'n aanvraag eigenlijk in zijn werk? Hoe gaat de behandeling, toekenning en afrekening van een donatie?

Allemaal vragen die van belang zijn als je geld wil aanvragen bij één van de vele duizenden vermogensfondsen in Nederland. In deze workshop maak je kennis met de wereld van deze fondsen, hun denkwijze en aanpak, en hoe je ze het beste kunt benaderen

Workshop Sponsorwerving
Wat betekent sponsoring voor mijn project of organisatie? Wat houdt een goed sponsorplan in? Hoe maak je een goed sponsorplan? Hoe onderhandel je met een sponsor? Waar moet ik op letten bij het opstellen van een sponsorcontract? En hoe zit dat nou met sponsoring en de belastingen

Sponsoring is eigenlijk niet anders dan een heel specifieke vorm van samenwerking met een bedrijf. Maar dat vraagt wel de nodige kennis van en inzicht van wat sponsoring nu eigenlijk is. En het vraagt vooral een meer bedrijfsmatige, dus: meer ondernemende kijk op je eigen project of organisatie. In deze workshop leer je hoe ook jij dat kan doen, en vooral hoe dat op een leuke manier kan!

Voor organisaties:
Workshops varieren van een dagdeel (ochtend, middag of avond) tot een hele dag; en zijn er voor groepen van minimaal 6 tot maximaal 10 deelnemers. De startprijs voor een dagdeel is € 495,- exclusief BTW voor fondsenwervende organisaties, maatschappelijke instellingen e.d.
Er zijn meerdere arrangementen en combinaties van workshops mogelijk, informeer gerust bij mij naar de mogelijkheden!

Voor individuele deelnemers: 
Ook organiseer ik deze workshops binnennkort (weer) regelmatig op basis van individuele aanmelding. De prijs per deelnemer varieert van € 49,95 voor een dagdeel tot € 99,- voor een hele dag. Binnenkort komt de agenda hiervoor online!

Juist meer behoefte aan specifiek advies?
Heb je meer behoefte aan specifiek advies en/of persoonlijke begeleiding bij de fondsenwerving van jouw project? Dan kan ik je ook verder helpen, neem dus vooral contact met mij op.

Voor alle duidelijkheid:
Dat gaat echt om een stuk advies en/of begeleiding vanaf de zijlijn. Uitvoerende fondsenwerving is niet (meer) wat ik aanbied. Maar ik draag graag mijn kennis en ervaring over op anderen. Want ik weet, uit ervaring, hoe ontzettend belangrijk kennis en ervaring van fondsenwerving is binnen de eigen (project)organisatie. Juist omdat ook daar de kracht zit in een stuk authenticiteit en betrokkenheid, die zo cruciaal is voor succesvolle fondsenwerving.


·