zondag 4 september 2016

Trots op mijn interview voor Straatnieuws Den Haag-Rotterdam!


''Ondernemende Rotterdamse Stadsnomade''', staat er boven het interview met mij dat staat in de meest recente september-editie van het Straatnieuws Rotterdam-Den Haag. Een weergave van een mooi gesprek dat ik had met één van hun medewerkers, Kim Meeuwissen. Een gesprek over overleven en ondernemen als dakloze. Want dat ben ik, uiteindelijk, na ruim een jaar geleden door een optelsom van omstandigheden mijn huis te zijn kwijtgeraakt, nog steeds.

Een jaar waarin veel is gebeurd, zowel privé als professioneel. Waarin ik diep viel, maar niet in een bodemloze put. Waarin ik ik ontdekte dat een harde landing ook een onverwacht warm bad kan zijn. Waarin veel tegenzat, maar uiteindelijk nog veel meer mee. Een bewogen jaar vooral, dat mij het inzicht bracht wat ik wel en niet wilde, met mijn bedrijf, en vooral hóe niet, en hoe dan wèl. 

Het jaar waarin ik er achter kwam dat mijn ''rock bottom'' niets anders is dan mijn ''solid foundation''. 

Want hoe dieper je durft te vallen, hoe dichter je bij de kern komt van jezelf. Van wie je bent, en waar voor je voor staat. Van wat je wil, en wat je kan. En waar jij het verschil kan maken. Als mens, voor jezelf, voor je vrienden, voor de wereld om  je heen. Als ondernemer, voor je bedrijf en voor je klanten en opdrachtgever, voor de mensen met wie je samenwerkt. 

Daarover vertel ik iets in dit interview voor deze meest recente uitgave van Straatnieuws Rotterdam-Den Haag, vanaf 1 september gedurende een periode van 3 weken te koop is bij de verkopers van dit magazine, allemaal, net als ik, dak- en thuislozen.

Daarom mijn oproep aan al mijn volgers en vrienden van Witty Art & Witty Projects: Ga naar buiten, als je kan, ga naar zo'n verkoper, en kóóp die krant.

Het kost maar een klein bedrag. En mocht je meer kwijt kunnen en willen, schroom dan niet dat te doen. Mocht je niets meer kwijt kunnen of niets kunnen missen, doneer dan een vriendelijk woord, een kort praatje, een glimlach. Die laatste zijn gratis, en levert je misschien zelfs meer op dan je denkt. 

Waarmee ik maar wil zeggen: Be Kind. Het kan een wereld van verschil maken.