vrijdag 15 april 2016

Interessante voordrachtworkshop bij De Lege Ruimte zorgt voor nieuwe inspiratie



Een tijd terug volgde ik een korte workshop gedichten voordragen bij Irene Siekman, zelf podiumdichter en tevens initiator/oprichter van het leukste nieuwe podium van Rotterdam: De Lege Ruimte. Zeer interessant en leerzaam om te doen, want, hoewel ik gewend ben om voor (grote) groepen te staan en presentaties te geven, is inzicht in je houding, stem en uitstraling essentieel om je boodschap succesvol te doen overkomen. Verder speel ik al langer met de gedachte om een combinatie van voordrachts- en theaterkunst in te zetten binnen zakelijke èn creatieve workshops; en ook binnen Witty Art.

Een geslaagde workshop, dus!

Tijdens de workshop werd ook gefilmd, door een team van Rotterdamse Nieuwe. Zij maakten opnamen t.b.v. het avondvullende programma CrowdForce, waarvoor De Lege Ruimte was geselecteerd.

En zo zie je mij voorbij komen in dit filmpje, waarin Irene ook meteen duidelijk maakt wat De Lege Ruimte inhoudt. Hieronder een paar screenshots, ter impressie. Je kunt de hele video hier bekijken.


De Lege Ruimte programmeert muziek, theater en poëzie. In een intieme, kleinschalige setting genieten maximaal 10 bezoekers van bijzondere concerten. Een unieke, zeer persoonlijke ervaring. Dat er tijdens concerten niet gefotografeerd of gefilmd mag worden, versterkt die beleving nog eens extra.

Ik kan dat beamen, want ik was één van de 10 gelukkigen die het allereerste optreden in De Lege Ruimte konden bijwonen op 19 februari jl. Het concert dat Marco Martens & Band die avond gaven was een bijzondere combinatie van muzikale en taalvirtuositeit, mooi, indringend, ontroerend en humorvol.

Alle informatie over en het complete programma vind je op de website van De Lege Ruimte.